Hos oss kan du rida som ungdom, (till och med 18 år), vuxen och miniriders (från 3 år). Undervisningen sker i ridhus samt under sommartid även på uteridbana. 2 gånger per termin har vi teori.

Samtliga elever är försäkrade under vistelsen på ridskolan samt vid resa till och från ridskolan i samband med lektion. Inga ytterligare kostnader såsom föreningsavgifter tillkommer till nedanstående priser.

Vill du börja rida hos oss, kontakta oss via info@vintrosaridskola.se

Adressen till ridskolan är: Södra Valla 350, 71992 Vintrosa

HT 2023

V41-V50 Uppsägning senast 25/9, betalas senast 1/10

VT 2024

V2-V14 Uppsägning senats 22/12 -23, betalas senast 2/1

V15-V26 Uppsägning senast 25/3, betalas senast 2/4

Miniriders Priser

Miniriders är barn som inte rider självständigt utan har ledare. Eftersom ridskolan endast har begränsade möjligheter att ställa upp med personal som ledare, så måste eleven ha medföljande vuxen som hjälper till med detta. Miniriders har 45-minuterslektioner uppdelat på 15 minuter stall, där vi lär oss att ta hand om hästen, och 30 minuters ridning. Hjälm och ridväst finns att låna på ridskolan. Kostnad för miniriders är idag 170:- per lektion

Ungdom/Vuxen Priser

45 minuters ridning, kostnad är idag 220:- per lektion för ungdom och 230:- per lektion för vuxna

Villkor

Första lektionen är alltid en provlektion, och om man väljer att inte fortsätta, så betalar man bara för den. Fortsätter man så betalar man för 1/2 termin i taget via faktura. Det finns möjlighet att dela upp fakturan om man önskar, för att dela upp fakturan, kontakta oss på info@vintrosaridskola.se. Om man hoppar in mitt i en betalperiod, så betalar man för dom gånger som är kvar. Längden på en betalperiod beror på hur röda dagar ligger, (ingen ridning röda dagar) och om det är vårtermin, (lite längre) eller hösttermin.

Ingen återbetalning sker även om eleven slutar under en abonnemangsperiod.

Du måste säga upp din plats senast det uppsägningsdatum som anges för varje abonnemangsperiod. Säger du inte upp i tid har du förbundit dig att betala för nästa period. Plats sägs upp via mejl till amanda@vintrosaridskola.se

Vid skada/sjukdom kan återbetalning av betald period ske mot uppvisande av läkarintyg, man säger då även upp sin plats i gruppen. Vill man behålla platsen, så kan man betala hälften av dom gånger man missar.

Alla elever är försäkrade genom ridskolan under vistelsen här

Avbokning och igenridning

Kan du inte komma på din ridlektion har du rätt att rida igen missad lektion om du avanmäler senast 8 h innan lektionsstart. Detta gör du via mail till info@vintrosaridskola.se

Igenridningstider läggs ut på facebooksidan ”vintrosa ridskola” fortlöpande. Det är upp till eleven själv att boka in sitt igenridningstillfälle som ska ske under stundande termin.